måndag 31 januari 2011

Utvecklingen går framåt

När jag var liten var det bara hästar, hästar och åter hästar som gällde. Det var även hästar som var det första som jag lärde mig rita. Ritade hela tiden och överallt 

Tänkte därför dela med mig av min häst-ritar-utveckling under åren.


 Ritade den första bilden som 6 åring


 Denna som 10 åring


 Denna som 11 åring


Och den sista gjorda som 13 åring.

Nu var det ett tag sedan, närmare bestämt 12 år sedan!!! 
 Kanske jag ska göra ett nytt försök. Undrar om det blir någon skillnad......?
Jag får återkomma!


 Tack mamma för att du kom på denna idéen och gjorde denna studie möjlig :).

Fortsättning......

Sisådär ett halvår senare har jag äntligen gjort fortsättningen på min bockande häst..... hade dock inte tålamod att sitta och göra en blyertsteckning, så jag hastade ihop en akvarell på 4min. Så nu är det gjort.... lovar att göra en ny om sisådär 5år.

 Behöver ju inte vänta i tolv år som sist.



2 kommentarer:

  1. YES! Jag har ju oxå några hästtavlor på väggen!

    SvaraRadera
  2. Kul initiativ av mamman! Vad duktig du var :) Jag ritade också hästar hela, hela tiden...men jag tror att du var snäppet bättre.

    SvaraRadera